Merakla beklenen SAP Business One 10.0’un heyecan verici özellikler ve platform zenginleştirmeleri ile dolu. Dünya genelindeki kullanıcılarına sunduğu geliştirmeleri Yenilikler Serimizde incelemeye devam ediyoruz.

Bu yazımızda Yönetim (Administration) özellik yükseltmelerinin öne çıkan konularına ve faydalarına odaklanıyoruz.

SAP Business One 10.0 Yönetim Modülü

İşinizde verimlilik, kontrol ve görünürlüğü artıracak özellikleriyle öne çıkan Yönetim modülü bir dizi zenginleştirme sunuyor.

Destek Bitiş Tarihi

SAP Business One Hakkında penceresine sistemin destek bilgilendirmesi alanı eklenmiş. Gösterilen destek sona erme süresi sayesinde gerekli bilgiler tek bir ekranda yer alıyor.

Yazdırma Tercihleri

Servis çağrılarını ve sözleşmelerini yazdırabilir, postayla gönderebilir ve oluşturduktan hemen sonra PDF’e aktarabilirsiniz. Bu özellik ile yazdırma yeteneklerini artırılıyor.

Belge yazdırma seçim kriterleri, seçilen belge türüne göre tablo sıralama ve filtreleme gibi ek seçeneklerle zenginleştirilerek toplu baskıyı optimize etmenizi sağlıyor.

Referans dökümanlar

SAP Business One modüllerinde referans verilen belgelerin kapsamı genişletildi. Artık Ödeme, Satın Alma Talebi, Mal Girişi, Stok Transferi Talebi ve Stok Transferi Kontrolleri belge referansları verilebiliyor ve geçerli pazarlama belgelerinden otomatik referanslı belge oluşturulabiliyor.

Yinelenen Kayıtlar tek bir belgeye referans verilebilir. Ayrıca referans verilen doküman sayısı görülebilir ve kullanıcılar başvurulacak belgelerin modüllere göre sıralanmış listesine kolayca ulaşabilirler.

Ekler (Attachments) Sekmesi

Ek dökümanları daha kolay yönetmeyi ve sistem davranışını düzenlemeyi sağlayan yeni sürümde, ekler sekmesi artık Envanter Açılış Bakiyesi, Envanter Sayımı, Envanter Kaydı, Gelen Ödemeler, Giden Ödemeler, Üretim Siparişi ve Zaman Çizelgesi gibi fonksiyonlarda da kullanım sağlıyor.

Alan Uzunlukları

Müşteri Grubu Adı, Tedarikçi Grubu Adı en fazla 100 karakter içerebilir ve Kalem Grubu Adı 100 karakteri de destekleyen SAP Business One 10.0 girilen değerler için daha fazla esneklik ve ürün alanı tanımlarının standardizasyonunu sağlıyor.

Onay süreci

Sürüm 10, yetkilendiricilerin bekleyen belge taslaklarını güncellemesini sağlayarak onay sürecinin daha iyi kontrolünü sağlar.

Onay prosedürleri basitleşiyor ve daha esnek hale geliyor; Son Güncelleme Tarihi ve Son Güncelleme Tarihi alanlarının yer aldığı form, Onay Durumu Raporu artık Güncellenen Taslak, Taslak Güncelleme Tarihi, Taslak Güncelleme Zamanı ve Taslak Açıklamalar alanlarını içeriyor.

Onaylanacak belgeyi hem yetkilendiren hem de gönderen ekleyebilir, böylece gereksiz işlem trafiği minimuma indirilir.

Yetkilendirme

Artık Kullanıcı veya Kullanıcı gruplarınız için Kalem Ana Verileri ve Muhattap “Ana Veri pencereleri” ndeki farklı sekmelere farklı erişim yetkileri tanımlamak mümkün. SAP Business One kullanıcıları yıllardır benimsediği yetki-sorumluluk-görev alanlarını farklı yetkilileri ayrı birer sekmede yönetme imkanı sunarak hataları engellemeyi ve veri korunumunu artırmayı sağlıyor.

SAP Business One 10.0 ile gelen değişim ve yenilikleri yazılarımızda incelemeye devam edeceğiz. Takipte kalın. Sağlıkla kalın.