CRM, çoğumuzun bildiği tanımla müşteri ilişkileri yönetimi anlamına gelmekle beraber, satış, pazarlama, müşteri hizmetleri ve e-ticaret genelinde müşteri ilişkilerini yönetmenin tüm yollarını kapsayan geniş bir anlama sahiptir. CRM ile, müşteriyle yüz yüze olan tüm bu etkinlikleri otomatikleştirebilir ve entegre edebilirsiniz.
SAP Business One ERP, içerisinde yer alan kapsamlı Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) araçları ile devrim niteliğinde bir iş yönetimi yazılımı çözümü sunar. SAP Business One CRM işletmenizin ilgili müşteri tabanını genişletmenizi kolaylaştırırken potansiyel müşterileri, mevcut müşterilere dönüştürme hızınızı artırır. Dahası, markanıza olan müşteri sadakati kavramını geliştirmeye yardımcı olurken benzersiz CRM yeteneği, işletmelerin müşteri ilişkilerini verimli bir şekilde yönetmenizi sağlar.
SAP Business One CRM’in En Büyük 5 Faydası
SAP Business One CRM, müşteri etkileşimlerinden en iyi şekilde yararlanmanıza yardımcı olabilecek sayısız yol sunmaktadır. Küçük bir iyileştirme ile müşteriyi elde tutma oranını artırabilir, hatta kârınızı önemli ölçüde yükseltebilirsiniz. İşte CRM SAP Business One ve sağladığı 5 fayda:
1. İyileştirilmiş müşteri deneyimi: Müşterilerin 360 derecelik görünümü sayesinde, kişiselleştirilmiş müşteri deneyimleri sunabilir, doğru ürün ve hizmetleri sunarak müşteriye özel ihtiyaçlara cevap verebilir ve sorunları hızla çözebilirsiniz.
2. Artan müşteri sadakati: Sadakat kazandıran kişiselleştirilmiş hizmetle müşterilerinizi şaşırtın. En iyi teklifleri, doğru zamanlamayı ve en uygun kanalı belirlemek için gerçek zamanlı analitik çalıştırın.
3. Daha yüksek satış geliri: Satış gücü otomasyonu, satış yönetimi, tahminleme, çapraz satış ve daha fazlası için entegre araçlarla satış süreci (pipeline) görünürlüğünü artırabilir ve daha fazla satış imkânı yakalarsınız. Etkili fırsat ve satış döngüsü yönetimi özellikleri ile satış karlılığını korumanızı ve satışa dönüşme oranlarını yükseltmenizi destekler.
4. Daha fazla süreç verimliliği: Satış, pazarlama ve servis ekiplerinizin, otomatikleştirilmiş süreçlerden ve planlanmış takip istemlerinden yararlanarak daha az çabayla daha fazlasını başarmasına yardımcı olursunuz. Entegre hareket etme imkânı sayesinde ise müşterilerinizle etkileşiminizin daha etkin olmasını sağlar.
5. Daha akıllı – daha iyi iş birliği: Müşterilere her temas noktasında daha iyi hizmet vermek için ekipler, departmanlar, iç ve dış paydaşlar arasında iş birliğine dayalı CRM ile bilgileri paylaşabilirsiniz. Böylece operasyonel süreçlerden karar vermeye kadar iyileştirilmiş ve kapsamlı bir yönetim olanağı sağlar.
Peki, SAP Business One’daki CRM, işletmenizin genel başarısını artırırken iyileştirilmiş müşteri ilişkileri kurmanıza nasıl yardımcı olabilir?
SAP Business One CRM’in Gelişmiş İşlev ve Özellikleri
SAP Business One CRM en temelde, kullanıcıların potansiyel müşterilerle irtibatlarını merkezi bir konumdan yönetmelerine olanak sağlamasıyla ve ilgili satış hattında görünürlük kazanırken satış fırsatlarını takip etmenize olanak tanır. Daha güçlü ve uzun süreli müşteri ilişkileri kurmak için ilgili satış desteğini sağlamanıza yardımcı olur. Şimdi, tüm bu özelliklere yakından bakalım!
Muhatap Yönetimi
Müşteri adayları, satıcılar ve müşteriler dahil olmak üzere muhataplarla ilgili bilgileri kaydetmenin yanı sıra, ilgili muhatabın hayati ana verilerini de kullanabilirsiniz. Ayrıca, iş ortaklarının faaliyetlerinin planlanmasına yardımcı olur.
Muhatapların ana verilerinin, tüm önemli satış ve satın alma belgeleri için temel oluşturmanın yanında, ilgili tüm faaliyetlere erişmeye yardımcı olur. Bu nedenle, muhatap ilişkilerini derinlemesine analiz etmek için mevcut verilerden yararlanabilirsiniz.
Kampanya Yönetimi
Pazarlama etkinliği bilgilerini kolayca oluşturabilir, koruyabilir ve analiz edebilirsiniz çünkü bu, SAP Business One CRM’in benzersiz kampanya yönetimi özelliği ile oldukça kolay hale gelmektedir. Örneğin, aktiviteniz için promosyon kampanyasını yönetmek istediğinizde kullanabileceğiniz işlevler;
- Hedef grubun oluşturulması ve sürdürülmesi.
- Kampanya Oluşturma Sihirbazı yardımıyla bir kampanyanın oluşturulması.
- Kampanya verilerinin yönetimi.
- Kampanya verilerini görüntülemenin ya da sürdürme.
- Verilen kampanyadan satış fırsatlarının oluşturulması.
- Kampanya yanıt postalarının filtrelenmesi.
- Kampanya listesi raporuna gitmek.
Aktivite Yönetimi
Aktivite, muhataplarınızla kurduğunuz belirli etkileşim türleri, yani e-posta trafiğiniz, çağrılarınız, toplantılar, görevleri yerine getirmeniz gibi faaliyetlerinizdir.
Tipik bir iş senaryosunda, tek bir aktiviteyi veya hatta bir dizi yinelenen aktiviteyi yönetmeniz gerekir. SAP Business One CRM yardımı ile tüm aktivitelerinizi otomatik olarak takvime kaydedilebilir, özel aktivite raporlarını saniyeler içinde alabilirsiniz. Kullanabileceğiniz diğer araçlar ise;
- Tüm günü, haftayı ve hatta ayı planlama.
- Mevcut muhataplar ilgili iletişimleri analiz etmek – hem aktif olan hem de kapatılan faaliyetler.
- İlgili satış fırsatlarının genel ilerlemesinin yanı sıra belirli muhatapların servis çağrılarının izlenmesi.
Satış Fırsatı Yönetimi
CRM’in bir iş çözümünde bulunan özelleştirilmiş Satış Fırsatı Yönetimi modülü, bekleyen fırsatları izlemenize ve analiz etmenize olanak tanır. Fırsatlar, görüşmeler, toplantılar ve satış sürecinde olabilecek diğer işlemler gibi aktivitelerin ilerleyişine göre takip edebilirsiniz.
SAP Business One CRM’in kapsamlı satış tahmin mekanizmaları, potansiyel kazançları öngörürken genel satış faaliyetlerine öncelik vermenize olanak tanır. “Satış Fırsatı” penceresinden yararlandığınızda, fırsatın yaratılmasından saha yapılandırmasına, güncellenmesine, raporlanmasına ve fırsatın kapatılmasına kadar satış fırsatını işlemenize yardımcı olur. Modülün diğer benzersiz özellikleri:
- Çok sayıda belgeyi birbirine bağlamak.
- Verilen satış fırsatı için bir ilgili kişi seçme, fırsata belirli bir ilgili kişi atama.
- İlgili çalışanların mevcut bilgilere erişimini belirlemek.
- Derinlemesine analiz için birden çok format sağlamak için grafiksel ve tablo şeklinde raporlar oluşturma.
- Her aşamada ve hatta kullanıcı bazında yapılacak analiz.
- Raporların zaman aralığı, satış elemanı ve muhatap gibi önemli parametrelere göre filtrelenmesi.
Satış Yönetimi
İşletmenizde, ilgili taraflar ve müşteriler için tekliflerin oluşturulmasından faturalandırmaya, belge taslaklarının oluşturulmasına ve hatta yazdırmaya kadar tüm süreçlerinizi kapsar.
Bunun yanı sıra, SAP Business One, bir satış sürecindeki herhangi bir aşama hakkında her belgeyle birlikte kapsamlı bir satış belgelerine kolayca erişmenizi sağlar.
Hizmet Yönetimi
Şirketiniz son müşterilere destek hizmetleri veriyorsa, CRM SAP Business One’daki belirli hizmetlerle ilgili olabilecek tüm etkinlikleri yönetmenizi sağlar. Örneğin, müşteriler ve servis temsilcileri arasında meydana gelen etkileşimleri yönetebilir, hizmet sözleşmeleri ve seri numaralarıyla ilgili bilgilerin yanı sıra müşteriler tarafından yapılan şikayetlerle ilgili bilgilere erişebilirsiniz ya da verilen hizmet faaliyetlerini hem standart hem de özel raporlar yardımıyla izleyebilir ve yönetebilirsiniz. Bu raporlar, yöneticilere ve destek personeline günlük işlerde yardımcı olmaya yardımcı olabilir.
İlgili satış ve servis departmanlarının potansiyelini optimize ederken,
- Servis işlemleri
- Müşteri desteği
- Servis planlaması
- Müşterileri ve ilgili etkileşim faaliyetlerini takip etmek
- Hizmet sözleşmesi yönetimi
- İlgili satış fırsatlarının yönetimi fonksiyonları hizmet sürecinizi geliştirir.
Müşteriler tarafından gündeme getirilebilecek tekrarlayan sorunlar için ilgili çözümlerden oluşan bir bilgi tabanı oluşturmanızı destekler. Bu da herhangi bir sorun ortaya çıktığında, olası çözüm seçeneklerini sorgulama ve aynı sorunu çözmek için toplam süreyi azaltmanız anlamına gelir.
Müşteri İçgörüleri Edinme
Müşteri Ana Verilerinin yardımıyla, SAP Business One’daki CRM, basit kullanıcı arayüzü yardımıyla müşterileri ve müşteri adaylarını yönetmenize olanak tanır. Böylece kullanıcılar ad, e-posta adresi, iletişim bilgileri ve hatta vergi bilgileri dahil olmak üzere müşteri odaklı verileri oluşturabilir ve saklayabilir.
Aynı zamanda, özel indirimler, kredi limitleri, müşteri bakiyeleri, banka ve kredi kartı bilgileri ve daha fazlasını içeren ilgili ödemeyle ilgili, müşteri odaklı verileri de yönetebilirsiniz.
Ek olarak, SAP Business One CRM’in Müşteri Ana Verileri özelliği, depolanan verileri otomatik olarak satış siparişleri, teklifler veya teslimatlar gibi sonraki işlemlere aktarmanıza olanak tanır. İşletmeniz için esnek, kullanıcı dostu ve ölçeklenebilir bir CRM çözümüne olan ihtiyaç günümüz koşullarında hem rekabet ve karlılık, hem de çalışma sistemi açısından oldukça kritiktir. SAP Business One’ın sunduğu CRM modülü geleceğin teknolojilerine hazır ve tüm ihtiyaçlarınıza cevap veren bir yapısıyla keşfetmenizi bekliyor.