Sigortacılık Sektöründe Dijital Dönüşüm - Hitsoft
×

Demo Talep Formu

sigortacilik-sektorunde-dijital-donusum

Tüm finansal hizmetler sektörüne kıyasla, sigortacılıkta kişisel ilişkiler daha fazla öne çıkıyor. Güven ve korunma gibi insani duygular hem yeni müşteriler kazanmada hem de mevcut müşterileri elde tutmada merkezi bir rol oynuyor. Bugün sigortacılık sektörü için en büyük zorluklardan biri, bu temel konumunu korurken işlerini sürdürmek ve geliştirmek için teknolojiden yararlanmaktır. Bu yazımızda da sigortacılık sektöründe dijital dönüşüm hakkında önemli bilgiler paylaştık.

Sigortacılık Sektöründe Dijitalleşmeye Bakış

Sigortacılık sektörü yöneticileri, dijital araçları işlerinin başlangıç noktasında, son aşamasında ve aradaki her operasyonda dönüştürücü olarak görüyor. Her 10 kişiden en az altısı (%60), teknolojinin talepler ve yüklenim süreçleri üzerinde önemli bir etkisi olduğunu bildiriyor. Üç yıl içinde bu oranın 10'da yaklaşık sekize (%80) yükselmesi bekleniyor ve yöneticilerin üçte ikiden fazlası teknolojinin risk yönetimi, dağıtım ve finans üzerinde büyük bir etki yaratacağını öngörüyor.

Ancak, sektörde BT’yi uzun vadeli strateji ve büyüme planlarıyla bütünleştirmek zorlayıcı olabiliyor. Sigortacılık yöneticilerinin yarısı, finans uzmanlarının dijital araçların işlerine nasıl katkı sağlayacağını tam anlamadığını ve bu nedenle sektörde teknolojiden en iyi şekilde faydalanılamadığını düşünüyor. Buna rağmen, sigortacılık sektörü hem mevcut hem de yeni teknolojilere yatırım yapmaya devam ediyor.

"Teknolojiyi tüm birimlerde uygulayarak yakalayabileceğiniz operasyonel verimlilikler çok büyük, gerçek zamanlı ve ölçülebilir bir avantaj sunuyor!"

Dijitalleşmedeki Zorluklar Neler?

Sigorta şirketlerinin dijital dönüşüm yolculuğunu zorlaştıran birkaç engel bulunuyor. Sektör yöneticileri, BT uzmanlığının işlevsel bir duvar arkasında kaybolduğunu düşünüyor. Bunun yanı sıra, sistem entegrasyonu eksikliği de büyük bir sorun. Yöneticilerin %47'si, bu entegrasyon eksikliğinin teknoloji yatırımlarından değer elde etmeyi zorlaştırdığını söylüyor.

Çalışan sayısının azalması korkusu da sektörde yaygın. Neredeyse tüm sigortacılar (%90), dijital inovasyonun önümüzdeki beş yıl içinde önemli bir personel azalışına neden olacağını öngörüyor. Buna karşın, çalışanların %40'ı teknoloji yatırımlarının çalışan bağlılığını artırabileceğini düşünüyor.

Bugün Ne Yapmalı? Dijital Dönüşüm Altyapısı

Birçok sigorta şirketi, teknoloji inovasyonu için şirket içi ekipler oluşturdu ve KPI'lar ile yatırımlarının değerini ölçmeye başladı. Ancak daha fazla çaba harcanarak BT’nin iş kollarıyla daha uyumlu hale getirilmesi gerekiyor. Sistem uyumsuzluğunu aşmak ve tüm departmanların verimli çalışmasını sağlamak için güçlü ve esnek teknoloji platformlarına ihtiyaç var. Bu noktada, ERP sistemleri devreye girerek sigorta şirketlerine dijitalleşme ve geleceğin teknolojileri için sağlam bir altyapı sunuyor.

Yeni teknolojilere odaklanmak ve güvenilir verilerle desteklenen stratejiler geliştirmek, sektördeki dijital dönüşüm sürecini hızlandıracak önemli adımlardan. Dijital dönüşümde veri doğruluğu, veri yönetimi ve analiz kabiliyeti, rekabet avantajı sağlamak açısından kritik bir öneme sahip.

Kaynak: Accenture ve Oxford Economics Sigortacılık Sektörü Raporu

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir