SAP Business One ERP, satış ve fırsat, finans ve satın alma, tedarik zinciri yönetimi, analitik ve iş zekası, proje yönetimi ve daha fazlası gibi temel iş işlevlerini en iyi şekilde otomatikleştirecek alt yapıyı sunar. Bu işletme yönetimi yazılımı, küçük, orta ve hatta büyük ölçekli kuruluşlarda verimliliği en üst düzeye çıkaracak, potansiyel müşterilere ulaşacak ve karşılığında kâr ve büyüme sağlayacak şekilde bilgiyi kullanarak işinizi yürütme şeklinizi dönüştürecek şekilde tasarlanmıştır.

SAP Business One, tek ve merkezi bir platformda veri akışı sağlama yeteneği sağlar. Böylece şirketiniz için bilgiye dayalı, hızlı ve en iyi kararları vermek için kritik bilgilere gerçek zamanlı olarak erişmenize yardımcı olur. Ayrıca, işinizin çeşitli alanlarına net bir bakış açısı sağlayarak işinizin tüm önemli alanlarını entegre eder.

Satıştan bahsettiğimizde, hepimiz bunun, müşterilerle ömür boyu sürecek ilişkiler kurmaya yardımcı olan önemli bir konu olduğunu biliyoruz. Haliyle, müşterilerinizin taleplerinin ne olduğunu iyi anlamak ve onların ihtiyaçlarıyla ilgili olabilecek doğru ürünleri ya da hizmetleri belirlemeniz önemlidir.

Peki, bu konuda SAP Business One’ın rolü nedir? SAP Business One, potansiyel bir müşteri ile iletişim kurmaktan satış ve satış sonrası desteğe kadar tüm satış sürecini sorunsuz ve verimli bir şekilde yönetmenize yardımcı olan araçlar sağlar.

SAP Business One’ın çeşitli satış fırsatlarının kapsamlı bir analizini verme yeteneği ve onu kullanarak yapılan satış tahminlerinin doğruluğu, onu bu kadar popüler yapan şeydir. SAP Business One’ın amacı, platformun kullanım kolaylığı, maliyet etkinliği ve bulut üzerinde çalışma yeteneği etrafında şekillenir. Gelişmiş uzantı yönetimi sistemleri, entegrasyon çerçevesi ve SAP HANA alt yapısı bir firmanın müşterilerinin ve iş ortaklarının büyümesine yardımcı olacaktır.

SAP Business One, sahip olduğu özelliklerle bir potansiyeli müşterinize dönüştürmeye, satışları ve karlılığı artırmaya ve müşteri ihtiyaçlarının karşılanmasına sağlayacak araçları sunar. Bu, bir alıcının ihtiyaçlarını daha iyi anlamanıza ve taleplere uygun şekilde cevap vermenize yardımcı olur. Aynı zamanda, müşteri tabanınızı genişletmenizi, satış kanallarını ve raporlarını doğru bir şekilde yönetebileceğiniz ve müşteri memnuniyetini en üst seviyeye taşıyabileceğiniz bir sistemdir.

Şimdi ise SAP Business One ERP’nin 6 adımda satışlarınızı artırmanıza nasıl yardımcı olacağına göz atalım:

Satışlarınızı Artırmak için SAP Business One 

  1. Müşteri yönetimi 

SAP Business One, müşterinizi tüm satış sürecinin merkezi yapmanıza yardımcı olur. Bir müşterinin ihtiyaç ve tercihlerini, satın alma modelini analiz etmekle başlar ve satış temsilcinize kapsamlı bir öngörü sağlayan merkezi raporlar oluşturur. Esasen, tüm gerekli verileri tek bir yerde depolayarak ve Microsoft Outlook hesabınızda depolanan çeşitli kişileri yöneterek müşterinin tam bir görünümünü oluşturur. Bu da potansiyel bir fırsatı satışa dönüştürmenize giden yolda en temel adımları atmanız demektir.

  1. Potansiyel fırsatların geliştirilmesi

SAP Business One kullanarak, satış ekibiniz potansiyel fırsatları tasarlayıp girebilir ve satış hacmi, satışa dönme aşaması ve tahmini kapanış tarihleri hakkında sürekli bilgi ekleyebilir. SAP B1 bu bilgileri alır ve satış ekibinizin hangi aday müşterinin en yüksek potansiyele sahip olduğunu anlamasına yardımcı olur. Elbette bu, satış ekibinizin daha iyi bir satış takibi yapması, daha doğru görüşmeler gerçekleştirmesi ve söz konusu ihtiyaçla ilgili bilgi ve kritik ayrıntıları oluşturması demektir.

  1. Doğrudan satışla bağlantılı envanter 

SAP Business One, hizmetlerin sorunsuz bir şekilde sunulmasını sağlamak için satışları envantere bağlayarak satış siparişi sürecini otomatikleştirir ve kolaylaştırır. Bu, şirketinizin hızlı bir şekilde kullanılabilir ürün stoğu kontrolleri yapmasını ve bir taahhütte bulunmadan önce müşteri ihtiyaçlarının karşılanabilmesi için envantere gerçek zamanlı erişimini sağlar.

  1. Pazarlama kampanyaları

SAP Business One, şirketinizin mevcut müşteri tabanı ve potansiyel müşterileriyle bir kampanya listesi oluşturmanızı sağlar. Böylece, sadece bir pazarlama kampanyası oluşturmakla kalmaz, aynı zamanda onu takip eder ve düzenli güncellemeler yaparsınız. Bu kampanya, hedef kitlenize e-posta ve haber bülteni göndererek sürekli iletişimde olmanız için kullanılmaktadır.

  1. Satış kanalının yönetimi 

SAP Business One, şirketinizin tüm satış kanalı faaliyetini kesintisiz bir şekilde yönetmesine ve karşılığında beklenen büyümeyi gerçekleştirmesine olanak tanır. Bunu, birçok satış sürecini kesin olarak tanımlayarak ve aynı zamanda bir satış sürecinin avantajınıza nasıl kullanılabileceği konusunda kapsamlı bir altyapı sağlayarak yapmanıza olanak verir. Ayrıca, şirketlerin potansiyel satış fırsatlarını doğru bir şekilde tahmin ederek hedeflerine ulaşmalarına yardımcı olur.

  1. Satış sonrası hizmetlerin yönetimi 

SAP Business One uygulamasının bir parçası olarak temel Müşteri İlişkileri Yönetimi işlevleri ve özellikleri ile birlikte gelen Servis işlevleri bir müşterinin tüm yaşam döngüsüne, etkileşimlere ve geçmiş destek aktivitelerine anında ulaşmanızı sağlar. Bu, ekibinizin satış sonrası desteğin yanı sıra garanti ve servis/ hizmet sözleşmelerini etkin bir şekilde yönetmesine olanak tanır. Ayrıca, destekle ilgili tüm çağrılara ve sorgulara hızlı ve doğru yanıtlar verebilmenizi sağlar.

SAP Business One, doğru bir şekilde konumlandırılır ve kullanılırsa, satış tahmini yapmaktan, olası satışın kapanışa dönmesine kadar değişen tüm satış faaliyetlerinizin sorunsuz ve entegre bir biçimde yönetilmesini sağlar. Bunun yanında, her fırsatın ayrıntılı bir analizini sağlayarak satış sonrası hizmetleri geliştirerek müşteri memnuniyetini artırmanıza yardımcı olur.